נהגי המשאית שעובדים מהבית

בזמן מגפת הקורונה רבים מאיתנו זקוקים למצרכים שיגיעו עד דלת ביתנו הרבה יותר מבעבר. אך ככל שגוברת המגפה כך מחסני התובלה של כל החבילות הולכים והופכים למרכזי הפצת הנגיף בעצמם.

הפתרון המתבקש הוא למזער את כמות האנשים הנדרשים לתחזק מרכזי הפצה אלו, אומר אליוט קץ, מנכ״ל חברת פנטום-אוטו.
ישנם מפעלים רבים שחברתו מתפעלת בהם את המלגזות מרחוק. הטכנולוגיה הותקנה כבר בכתריסר מפעלים בארצות הברית ובאירופה, רק בחודשים האחרונים.

שליטה על רכבים בשלט רחוק לרוב מבוססת על התקנת מערכת ״טלפורטציה״ ברכב קיים. מתקינים מספר מנועים ומצלמות וחיישנים המאשרים לתפעל את הרכב ממערכת שליטה הנמצאת במבנה מרוחק. הנהג יכול לשבת בביתו, עם הגה ומערכת דוושות המושאלות מקונסולות משחקים. מיקרופון מותקן בכדי לדבר עם הנהג במקרה הצורך, ולרוב האזור המתופעל מרחוק מגודר מחוץ לתחום של עובדים אנושיים במפעל.

חברת טלאו מתעסקת במערכת דומה לתפעל מכרות כאשר הפועלים עובדים מהבית. בעתיד הקרוב נהג אחד יוכל לשלוט על מספר כלי רכב ללא חשש להיות חלק בתאונות עבודה. מלבד זה, יש כרגע מחסור בנהגים מנוסים בענף התעשייה. אנו מאמינים שבהסבה של מקצוע הפעלת כלי רכב כבדים למקצוע משרדי, נוכל ביתר קלות למצוא עובדים מנוסים וחדשים, אומרים היזמים.

צבא ארצות הברית פוזל לתעשייה הזו, אם כי הם מתפעלים כבר מספר שנים מטוסים ללא טייס, או יש לומר עם טייס השיושב במשרד על קרקע בטוחה.

כולם פוזלים אל עבר רכב אוטונומי לחלוטין שאינו זקוק לנהג כלל, אך לעת עתה מותקנת מערכת של בינה מלאכותית היושבת ולומדת כיצד הנהגים המנוסים מפעילים את כלי הרכב. ברמה של טכנולוגיה וברמה של רגולציה לא פחות, ניתן כבר היום להשתמש בכלים אלו לפני שהם יצאו לכביש הראשי, והנהג יוחלף האלגוריתם.

לקריאה נוספת

3 מחשבות על “נהגי המשאית שעובדים מהבית

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s